Subject: Küsimus RahaPTS § 2 lg 3 tõlgendamise osas
From: "Joonas Vahimets" <[email-masked]>
To: "rahapesu - RAB" <[email-masked]>
Date: Wed, 18 Feb 2026 15:33:22 +0200

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere!

RahaPTS § 2 lg 3 sätestab, et: „Käesolevat seadust kohaldatakse 
mittetulundusühingutele mittetulundusühingute seaduse tähenduses ja teistele 
juriidilistele isikutele, kellele kohaldatakse mittetulundusühingute seaduse 
sätteid, ning sihtasutustele sihtasutuste seaduse tähenduses, kui neile 
tasutakse või nad tasuvad sularahas üle 5000 euro või sellega võrdväärse 
summa muus vääringus, sõltumata sellest, kas tasutakse ühe maksena või mitme 
omavahel seotud maksena kuni üheaastase perioodi jooksul, või kui klient või 
tehingus osalev isik või tehing on seotud riigiga või jurisdiktsiooniga, mis 
on nimetatud käesoleva seaduse § 37 lõike 4 punktis 3.“

Tekkis järgnev küsimus: kas antud norm kohaldub MTÜ-le või sihtasutusele 
juhul kui on sõlmitud koostööleping mõne välismaise partneriga ning näiteks 
MTÜ/Sihtasutuse poolt korraldatava koolituse raames maksab MTÜ või 
Sihtasutus välismaise partneri poolt koolitusel osalevatele isikutele 
sularahas päevarahasid. Näiteks ütleme, et koostööpartneri poolt osaleb 
koolitusel 10 inimest kokku 10 päeva, igaüks saab päevarahaks 50 EUR. Kokku 
saab iga isik siis 500 EUR päevaraha, kuid kokku koostööpartneri kõigi 
osalenud liikmete peale on sularahas päevarahasid makstud 5000 EUR.

Kas sellistel juhtudel tuleks käsitleda päevaraha makseid kui omavahel 
seotud maksetena või eraldiseisvate maksetena?

Parimat

Joonas Vahimets

 |

Riskijuhtimisteenuste nooremnõustaja

E  <mailto:[email-masked]> [email-masked]

 |

M  <tel:+372%205439%200698> +372 5439 0698

Grant Thornton Baltic OÜ

Pärnu mnt 22 | Tallinn 10141

T +372 626 0500

 |

W  <https://www.grantthornton.ee/> www.grantthornton.ee

 <https://www.facebook.com/GrantThorntonEstonia/?utm_source=signatures&utm_medium=email&utm_campaign=facebook-icon>

 <https://www.linkedin.com/company/grantthornton-estonia?utm_source=signatures&utm_medium=email&utm_campaign=linkedin-icon>

 <https://www.instagram.com/grantthornton_estonia/?utm_source=signatures&utm_medium=email&utm_campaign=instagram-icon>

See e-kiri ja kõik manused on konfidentsiaalsed ja võivad sisaldada 
konfidentsiaalset või tundlikku teavet. Kui te ei ole ettenähtud adressaat 
või usute, et olete saanud selle e-kirja ekslikult, teavitage sellest 
viivitamatult saatjat ja kustutage e-kiri ja võimalikud manused. Igasugune 
käesolevas e-kirjas sisalduva teabe omavoliline kasutamine, levitamine, 
avaldamine või kopeerimine on rangelt keelatud.

​Grant Thornton Baltic OÜ austab eraelu puutumatust ja töötleb isikuandmeid 
kooskõlas kehtivate andmekaitseseadustega, sealhulgas isikuandmete kaitse 
üldmäärusega (GDPR). Lisateavet selle kohta, kuidas kogume, kasutame ja 
kaitseme isikuandmeid, leiate meie 
<https://www.grantthornton.ee/privaatsus/> privaatsusteatisest.